W czerwcu marka adidas ogłosiła zaplanowaną na 27.06 premierę modelu butów skierowanych do miejskich biegaczy, nazwanych PulseBoost HD, które podobnie jak już popularny Ultraboost, zostały skonstruowane przez biegaczy dla biegaczy. Nowość na rynku wyróżnia się przede wszystkim nową pianką Boost HD, co jak podkreśla marka, jest pierwszą innowacją kultowej już pianki od 6 lat. 

Pianka Boost zadebiutowała w 2013 r. w modelu Energy Boost, który stał się ważnym punktem zwrotnym zarówno dla dalszych losów marki, jak i sposobu podejścia do amortyzacji w obuwiu biegowym. Nowa technologia szybko odniosła sukces, pojawiając się w kolejnych modelach marki, w tym w w 2014 r. w adizero Adios Boost w którym Denis Kimetto podczas maratonu w Berlinie uzyskał czas 2:02:57 (ówczesny rekord świata). Rok później zadebiutował UltraBoost, który stał się niezwykle popularny zwłaszcza w środowisku sneakersowym. Był jednym z pierwszych, zaprojektowanych przy użyciu systemu ARAMIS, używanego przez czołowe instytucje inżynieryjne, takie jak NASA, Boeing i Audi, do pomiaru drgań, wzornictwa i ergonomii.

Rok 2015 dla adidasa był ważny jeszcze z jednego powodu, to wtedy marka ogłosiła partnerstwo z Parley for the Ocean. Był to początek zarazem większej kampanii uświadamiającej ludzi jak istotne jest dbanie o środowisko. Produkty ze specjalnej kolekcji Parley, jak podkreśla sama marka, są co najmniej w 75% wykonane z plastikowych śmieci poddanych upcyklingowi. Modele zapewniają pełne wsparcie i oddychalność, a ich produkcja zużywa mniej energii i wody.

Nie zmieniał się jednak Boost, choć w zależności od modelu było go mniej bądź więcej, a najwięcej w UltraBoost. Tegoroczna, odsłona Ultraboost 19 nawet przeszła spore zmiany pod kątem konstrukcji, zmniejszono ilość komponentów z 17 do 4, zoptymalizowano też podeszwę, technologii Boost jest w nim o 20% więcej w porównaniu z poprzednimi wersjami. Był to jednak wciąż Boost, a wyjątkowa miękkość tego modeli nie każdemu przypadła do gustu.

Dalsza współpraca z biegaczami, głównie z Paryża, Berlina i Nowego Jorku, przyczyniła się do wprowadzenia ulepszeń do pianki, czego efektem jest wspomniana na początku, pierwsza od 6 lat innowacja, nazwana Boost HD. Powstała z wykorzystaniem nowego, gęstszego granulatu. Tym samym but jest nieco twardszy. To nie jedyna zasadnicza zmiana. Obniżono profil buta, głównie po to by poprawić kontrolę podczas biegu, reakcję na nagłą zmianę ruchu. Bieganie po mieście bowiem również niesie ze sobą wyzwania, może nie takie jak biegi w terenie, ale zmieniające się miejskie przestrzenie zmuszają czasem do wykonania gwałtownego skrętu czy też zatrzymania się przed przejściem dla pieszych.

Starano się również poprawić przyczepność. Wykorzystano nowy bieżnik Continental Adaptive Traxion. Wciąż wykorzystywana jest sprawdzona guma Continental (wykorzystywana również w modelach UltraBoost), ale zmianie uległ kształt, zaprojektowany z wykorzystaniem systemu obliczeniowego, który teraz ma zapewniać lepszą przyczepność nie tylko na suchych, ale również na mokrych nawierzchniach. 

 PulseBoost HD  UltraBoost 19
 buty-adidas-pulseboost-hd_podeszwa  adidas-ultraboost-19_podeszwa

Nowy model ma również nową cholewkę nazwaną Adapt Knit (w UltraBoost 19 jest to Primeknit 360), będącą kombinacją różnych stref, które udało się opracować dzięki analizom danych za pomocą systemu Aramis z rożnych dyscyplin sportowych. Cholewka łączy w sobie kompresje stabilność i wsparcie w miejscach, które są najbardziej istotne pod tym względem. Pozwalając jednocześnie uniknąć uczucia nadmiernego nacisku podczas biegu. Wykorzystano również odblaskowe nadruki oraz paski adidas. 

   buty-adidas-pulseboost-hd  
  PulseBoost HD UltraBoost 19
Waga 340 g 310 g
Drop 8 mm 10 mm
Pięta-Palce 18-10 mm 29-19 mm
Cholewka Adapt Knit Primeknit 360

adidas_pulseboost_sklepbieg_G26934_750x300