Jeżeli dotąd lekkoatletyczne zmagania oglądaliście tylko za pośrednictwem ekranu, a obserwując bieg czołowych zawodników zastanawialiście się jak to jest biegać po stadionie, to właśnie macie okazję przekonać się na własnej skórze. Już 8 maja startuje kolejna edycja Warsaw Track Cup, której głównym organizatorem jest Mariusz Giżyński, multimedalista Mistrzostw Polski.

W ramach tegorocznej edycji rozegrane zostaną 3 mityngi na stadionie warszawskiego Orła (Orzeł Warszawa Podskarbińska 14), które zaplanowano na wieczory:

  • 8.05.2019 r. (środa)
  • 5.06.2019 r. (środa)
  • 5.09.2019 r. (czwartek)

Jak wspomina wielokrotna zwyciężczyni cyklu oraz trenerka 12TRIWeronika Zielińska, która od lat co roku chętnie wraca na start – dla mnie jest to powrót na tartan na którym przez lata ścigałam się na dystansie jednego okrążenia. Jest to miły powrót do przeszłości i do wspomnień. Wydarzenie lubię za:

  • dystanse – mamy do wyboru trzy biegi indywidualne: 3000m 1500m i 800m i sztafetę 4x400m – czyli krótsze niż te biegane na ulicy. Wysiłek trwa krotko, jest intensywny ale szybko się kończy. Wyrzut endorfin jest znacznie większy niż przy dystansach długich. jest to tez dobry trening przed startem na 5 czy 10km.
  • za atmosferę: przez cały dystans towarzyszą nam kibice (zazwyczaj inni startujący przygotowujący się do swojego startu), cały czas ktoś dopinguje. Nie ma ciszy i momentów samotnej walki z dystansem jak podczas biegów ulicznych. Mimo wszystko jest to impreza kameralna, znamy się z innymi startującymi, rozmawiamy, wspólnie ustalamy taktykę na bieg, mimo rywalizacji wspieramy i dopingujemy.


Weronika wymienia również korzyści które amator może czerpać z takiej formy rywalizacji – przede wszystkim może być to dobry trening przed startem na 5-10km. Można przebiec jeden dystans jako sprawdzian lub 2-3 i zrobić dobry trening. Ja np po starcie na 1500m czy 800m biegam jeszcze odcinki 200m. Amatorzy mogą poczuć jak wyglądają zawody na stadionie, poczuć się trochę jak zawodowcy na mitingu. Nabierają też szacunku do zawodnikach startujących na krótszych dystansach. Amatorom często imponują biegacze którzy ścigają się na długich dystansach. Okazuje się że „tempo” w jakim pokonuje się dystans np 800m może jeszcze bardziej imponować. Uświadamiają sobie, że nie zawsze długość wysiłku ale jego intensywność może wzbudzić zachwyt. Wbrew pozorom krótsze dystanse są bardzo wymagające. Wymagają dużej odporności na ból. Biegnie się od początku do końca czując duży dyskomfort, mięśnie płoną, brakuje oddechu. Namówiłam firmę z którą współpracuje aby wystawiła sztafety 4x400m. Większość przyznała, że nie spodziewała się takiego wysiłku, takiego bólu podczas biegu. Jednocześnie byli zaskoczeni, poczuli tak silną euforie na mecie (zaraz po tym jak wyrównali oddech), ale przede wszystkim podobała im się atmosfera mitingu, kibicowanie i, walka zespołowa.”

Zapisy

Klasyfikacje

  1. Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn.
  2. Klasyfikacje wiekowe:
  • <19, rocznik: 2000 i młodsi
  • 20-29, rocznik: 1999 – 1990
  • 30-39, rocznik: 1989 – 1980
  • 40-49, rocznik: 1979 – 1970
  • 50-59, rocznik: 1969 – 1960
  • 60+ rocznik: 1959 i starsi
  • Klasyfikacja drużynowa: Drużyna składa się z minimum 5 osób. Do klasyfikacji liczą się ostateczne wyniki (sumy z 3 dystansów 800 m + 1500 m + 3000 m) pięciu najlepszych członków drużyny, w tym wyniki przynajmniej jednej kobiety. Zwycięża drużyna, której suma, uzyskanych w ten sposób wyników, będzie najniższa.

Program

17.30-21.00 Godziny działania Biura Zawodów
18.15 Start I serii na 3000 m (następnie kolejne serie od II do V)
19:00 Starty biegów dzieci i Młodzieży
19:45 Start I serii na 1500 m (następnie kolejne serie od II do IV)
20.30 Start I serii na 800 m (następnie kolejne serie od II do VIII)
21:15 Start I serii sztafet 4×400 m (następnie kolejne serie)
21.45 Zakończenie imprezy

Więcej szczegółów na stronie imprezy: warsawtrackcup.pl

baner-PB-750x300-sezon-startowy