W każdą niedzielę od 13 stycznia w 12 lokalizacjach w Polsce spotykają się biegacze chcący przygotować się do tegorocznej edycji Orlen Warsaw Marathon, która już 14 kwietnia (więcej o maratonie). 

 Za nami już pięć niedziel z treningami przygotowującymi do Orlen Warsaw Marathon, a to oznacza, że za chwilę będziemy dokładnie na półmetku tego projektu. Nie idziemy według utartego szablonu. To oznacza, że w każdej lokalizacji danej niedzieli odbywają się nieco inne treningi. Oczywiście trenerzy sięgają do zróżnicowanych form treningu biegowego, a więc uczestnicy pracują nad siłą biegową, ogólną techniką, szybkością i wytrzymałością. Każdy biegacz systematycznie uczęszczający na takie treningi pozna zasady obszernej rozgrzewki i rozciągania, wykona podbiegi, rytmy techniczne, biegi crossowe, biegi długie itp. – informuje Mateusz Śliwiński ze Sklepu Biegacza w Lublinie, koordynator treningów. Dodając – cyferki pokazują, że co tydzień w treningach uczestniczy ponad 300 osób

treningi orlen warsaw marathon (2)

Treningi nie są zarezerwowane tylko dla maratończyków. W ramach Orlen Warsaw Marathon rozgrywany jest również bieg na dystansie 10 km. I planujący wziąć w nim udział, również mogą dołączyć w niedzielny poranek do wspólnego biegania. Jak wyjaśnia Mateusz – Podobnie jak w latach ubiegłych staramy się komunikować Narodowe Święto Biegania, czyli wspomniany Orlen Warsaw Marathon, nie tylko jako bieg na dystansie królewskim, ale również ten towarzyszący na 10 kilometrów, który może stanowić jeden z przystanków w pokonaniu np. półmaratonu i potem już pełnego dystansu 42,195 km. W każdej lokalizacji przy projekcie pracuje dwóch trenerów (na warszawskim Powiślu trzech), którzy mają za zadanie podzielić uczestników na grupy według poziomu zaawansowania i dystansu docelowego. Każdy zatem znajdzie coś dla siebie. A jeśli ktoś ma daleko do Warszawy lub termin 14 kwietnia już zajęty? Żaden problem! Treningi organizowane przez Sklep Biegacza to przecież idealna szansa, aby przygotować się do wielu innych lokalnych biegów! [lokalizacje treningów].

Motywacji do treningu można szukać w grupie. Jak podkreśla Mateusz – Nieprzypadkowo mówi się, że w grupie występuje efekt synergii. Treningi w grupie to doskonała okazja, aby poznać nowe osoby dzielące Naszą pasję. Zależy Nam, aby spotkania przebiegały w fantastycznej atmosferze. Ćwiczenia w towarzystwie innych biegaczy mogą być dla Nas motywacją. Dodatkowo taki niedzielny trening grupowy to dla wielu biegaczy amatorów jedyna okazja, aby pobiegać w większym gronie, ponieważ codzienne obowiązki tj. praca, rodzina, dom powodują, że wykonują oni swoje treningi wcześnie rano, lub późnym wieczorem a nawet w nocy, najczęściej właśnie w samotności. Wspólne bieganie daje zatem dużo przyjemności, motywacji i ułatwia nawiązanie nowych kontaktów. Później są wspólne zawody, wyjazdy, znajomości zostają na lata.

Na co zwrócić uwagę w treningu maratońskim?

Wyjaśnia medalista Mistrzostw Polski w Maratonie, ambasador marki ASICS, Jerzy Skarżyński:

asics nimbus 21