Ultimate Direction to marka, która wyrosła z garażu Bryce Thatcher’a i szybko zyskała popularność wśród kolarzy i biegaczy. Przez wiele kolejnych lat sprzęt wciąż miał praktyczne zastosowanie, ale niewiele zmieniało się w jego konstrukcjach. Tymczasem sport, zwłaszcza długodystansowy stawał się coraz bardziej popularny, a potrzeby zawodników zmieniały.

Zauważył to Buzz Burrell, który objął stanowisko menadżera w marce w 2011 r. Swoją pracę zaczął od zadawania pytań. Jak twierdził – „Jeśli chcesz być najmądrzejszym facetem w pokoju, zadawaj pytania. To nie jest takie skomplikowane, ale nikt tego nie robi”. Buzz miał spore doświadczenie, niemal już 30-letnie w branży outdoorowej, a i sam spędzał liczne godziny na szlakach. Jest byłym rekordzistą najszybszych znanych czasów na szlaku Colorado Trail oraz kalifornijskim szlaku John Muir Trail. Mimo to Buzz wolał czerpać wiedzę od ludzi. Pytał detalistów i sportowców nawiązując kontakt ze społecznością. Do współpracy początkowo zaprosił trzech, jednych z najbardziej doświadczonych biegaczy: Scotta Jurka, Antoniego Krupicka i Petera Bakwin’a.

– Używałem sprzętu od wielu producentów i jest tam wiele świetnych rzeczy. Ale czułem się tak, jakby projekty uległy stagnacji, podczas gdy moje potrzeby i wielu innych osób, które znam, ulegały zmianie – mówił Bakwin. Określił czego by potrzebował tworząc „listę życzeń” – cech sprzętu, który mógłby wykorzystywać na długich, czasem set-milowych trasach górskich. Podobnie jak inni sportowcy, Ultimate Direction podjęła się próby stworzenia sprzętu zaspokajającego potrzeby sportowców.

Współpracą z Bakwinem, Jurkiem i Krupicką doprowadziła do stworzenia zupełnie nowego produktu – kamizelek, które jak przyznawał Burell – zmieniły grę. Pierwsze produkty zadebiutowały w 2013 r.

Wcześniej już produkt wzbudzał zaciekawienie, gdy pojawił się niemal na wszystkich sportowych okładkach na zdjęciach Scotta Jurka po 13 lipca 2015 r. Wówczas zakończył swój projekt pokonania Szlaku Appalachów. Na pokonanie 3540 km z 156 972 m przewyższenia potrzebował 46 dni 8 godzin i 7 minut. Sam będąc pod wrażeniem swojego osiągnięcia. Zdjęcia Jak się później okazało Scott podczas 43 dni wyprawy testował prototyp kamizelki, która powstała zgodnie z jego sugestiami i doświadczeniami, a wkrótce po tym trafiła do ogólnej sprzedaży, a kamizelki stały się popularne na wymagających szlakach.

Przez ostatnie lata wszyscy zawodnicy, którzy ukończyli Barkley Marathons nosili kamizelki marki UD. To jedna z najtrudniejszych imprez na świecie, by ją ukończyć należy pokonać 5 pętli w liminie nieprzekraczającym 60 godzin. Na każdą pętlę długości 32 km przypada 12 godzin. Wydaje się dużo czasu, ale o tylko złudzenie. Do pokonania jest prawdziwie dziki teren z sumą przewyższeń ok. 20 tys. m. Wyzwanie kończą nieliczni, jedna bądź dwie, raz trzy osoby.

Nie tylko panowie. W biegach długodystansowych coraz częściej i coraz liczniej zaczęły startować również panie. W przeprowadzonych ogólnych badaniach kobiety skarżyły się jednak na otarcia powstałe przez plecaki, których użytkowały, podskakiwania, ciężar i po prostu złe dopasowanie. Ultimate Direction jako pierwsza wprowadziła do obiegu kamizelki biegowe przeznaczone dla kobiet. Udało się to we współpracy z żoną Jurka – Jenny. Wszystko w myśl głównego sloganu marki – zaprojektowane przez sportowców dla sportowców. Jenny miała doświadczenie, z zawodu była projektantką, z zamiłowania spędzała liczne godziny m.in. na wspinaczkach. Podczas jednej z prac dla firmy tworzącej buty do biegania poznała Scotta Jurka, a także Krissy Moehl z którą pracowała i która stała się inspiracją dla samej Jenny do biegania. Dla żony Scotta abstrakcją było wówczas, że ktoś może biegać po 50 km. Zainspirowana, choć nigdy nie przebiegła 3 mil, postanowiła wystartować w maratonie. Przy wsparciu Krissy udało się jej ukończyć pierwszy maraton w Seattle w czasie 3:58. Zauważyła również, że bieganie pomaga jej wspinaczce, jest to dla niej dobry balans. Pozwoliło również na zwrócenie uwagi na istotne aspekty w swoich projektach, by tworzone produkty podczas aktywności poruszały się razem z nią. Seria Jenny zadebiutowała w 2014 r.

Tym razem nie ma stagnacji. Produkty dzięki współpracy ze sportowcami cały czas są doskonalone. Zostały doceniane  w różnych kategoriach. Obecne na rynek trafiły nowe edycje.

Nowe kamizelki 4.0 z serii Signature zostały przeniesione na nowy, wyższy poziom. Są teraz wyposażone w technologię Comfort-Cinch i mają niższą wagę, zapewniając najwyższą kombinację wygody i wydajności. Cała seria kamizelek Ultimate Direction stworzonych dla legend biegów ultra przeszła gruntowną metamorfozę. Zastosowano nowe, lżejsze ale wytrzymałe materiały – mówi Tomek Michałowski handlowiec marki na Polskę.

Najbardziej zauważalną zmianą jest włączenie systemu Comfort Cinch ™, który jak wyjaśnia Tomek – jest to system indywidualnego dopasowania plecaka za pomocą 2 linek! Można to robić nawet w czasie biegu ;-)

mocowania

Comfort Cinch ™

Damskie

Vesta to pierwsza na świecie seria damskich kamizelek zaprojektowana przez kobiety dla kobiet. Produkt zdobył liczne nagrody i stał się częścią serii Signature ™.

Ultra Vesta

Ta ważąca niespełna 300 gramów kamizelka o pojemności ponad 10 l została zaprojektowana w uwzględnieniem kobiecej anatomii. Wyposażona w 2 softflaski 500 ml oraz posiada możliwość dopięcia 1,5 l bukłaka. Nowa technologia Comfort Cinch ™ zapewnia niestandardowe dopasowanie za pomocą łatwej w obsłudze linki. Niezwykle lekkie i wytrzymałe materiały. Zmodyfikowany uchwyt na kije. Liczne kieszonki na telefon, żele itp.

ultra vesta

Dostępny w sieci SKLEPBIEGACZA.PL

Adventure Vesta

Adventure Vesta to większa siostra Ultra Vesty. Zaprojektowana również z myślą o Paniach. Ultra lekka, waży 287 gramów o pojemność 12,4 l. Wyposażona w Body Bottle o pojemności 0,5l. Większa ilość kieszeni i zakamarków umożliwi zorganizowany transport niezbędnego na długiej trasie sprzętu. Paski zapinające kamizelkę są umocowane na listwie – łatwo i szybko można dostosować ich wysokość do swojej sylwetki.

adventure vesta

Dostępny w sieci SKLEPBIEGACZA.PL

Podsumowanie

Ultra Vesta Adventure Vesta
waga 297 g 287 g
pojemność 10,1 l 12,4 l
Rozmiar XS/SM 58 – 81 cm
MD/LG 76 – 102 cm
XS/SM 58 – 81 cm
MD/LG 76 – 102 cm
Bukłak Kompatybilny z 1.5L bukłakiem (brak w zestawie)
Softflaski W zestawie 2x 500 ml W zestawie 1x 500 ml

Męskie

Modele serii Signature ™ zostały zaprojektowane w najdrobniejszych detalach przez sportowców dla sportowców.

Ultra Vest

Kamizelka Ultra Vest 4.0 to zupełnie nowa odsłona plecaka sygnowanego przez Scotta Jurka. Zastosowano nowe, lżejsze ale wytrzymałe materiały. Kamizelka Ultra Vest przy pojemności ponad 10 l litrów waży tylko 230g. Spora ilość kieszeni i zakamarków organizuje transport niezbędnego sprzętu na trasach. Do kieszeni zamiast bidonów zmieści się pokaźnych rozmiarów telefon i aparat. Kamizelka zawiera komorę główna zapinaną na zamek, miejsce na bukłak 2 L, przegródkę z tyłu zamykaną na zamek, do której łatwo sięgnąć ręką, kieszenie z przodu, dodatkowo kieszenie z 2 miękkimi bidonami 500ml. Paski zapinające kamizelki są ruchome – można dostosować ich wysokość najdokładniej do swojej sylwetki.

ultra vest

Dostępny w sieci SKLEPBIEGACZA.PL

Mountain Vest

Mountain Vest to kamizelka sygnowana logo Antona Krupicki. 325 gramów wagi, 13l całkowitej pojemności, wyposażona w 2 półlitrowe softflaski. Nowa technologia Comfort Cinch ™ zapewnia niestandardowe, indywidualne dopasowanie za pomocą jednego pociągnięcia. Nowe, lżejsze i bardziej wytrzymałe materiały. Zmodyfikowany uchwyt na kije trekkingowe minimalizuje odbijanie i odskakiwanie. Główna komora zapinana na zamek z przegródką na bukłak 2l. Tak jak w przypadku modelu Ultra Vest paski zapinające kamizelkę są ruchome na specjalnej szynie – można dostosować ich wysokość najdokładniej do swojej sylwetki. Posiada liczne kieszeni, w tym kieszenie kompatybilne z telefonem, gwizdek.

mountain_vest

Dostępny w sieci SKLEPBIEGACZA.PL

Podsumowanie

Ultra Vest Mountain Vest
Waga 230 g 325 g
Pojemność 10,32 l 13,24 l
Gwizdek Brak Jest
Mocowanie kijów Z  przodu Z przodu i z tyłu
Kompatybilność z bukłakiem 2 l (brak w zestawie) 2 l (brak w zestawie)
Rozmiary SM 58 – 81 cm
MD 76 – 99 cm
LG 94 – 117 cm
SM 58 – 81 cm
MD 76 – 99 cm
LG 94 – 117 cm

 

baner gotowi wyruszyc na szlak?