Polska złota jesień zagościła na dobre. Leśne drogi przykrył dywan kolorowych liści, kryjąc pod sobą niekiedy warstwę błota czy nierówności. Znacznie bardziej zaczynamy przyglądać się naszym butom, które odgrywają kluczową rolę w naszym poczuciu bezpieczeństwa przed poślizgnięciem. Czasem z podziwem zerkniemy na przemykającego koło nas w zawrotnych prędkościach rowerzystę, który nie przejmuje się niesprzyjającą, jesienną nawierzchnią.

Połączyć wiedzę off-roadowo-rowerową ze sportami zimowymi tworząc trailowe buty dla biegaczy? Spróbował tego Under Armour przy produkcji modelu Fat Tire 2.

Motoryzacja w bieganiu

Bibendum zwany również Ludzikiem Michelin to jeden z bardziej popularnych symboli motoryzacji. Marki opon, która zasłynęła za sprawą Formuły 1. W 2006 r. wycofała się z tej rywalizacji skupiając się głównie m.in. na oponach do pojazdów osobowych, ciężarowych, motocykli, promów kosmicznych, ale także dętek i opon rowerowych.

Najodważniejsi przemierzają ścieżki rowerem przez cały rok. Opony mają zapewniać bezpieczeństwo w każdych warunkach, tak by śnieg czy deszcz nie były przeszkodą. Jadąc ścieżką, skręcamy. Rower pochyla się, intensywnie pracuje boczna część bieżnika. Jeśli ta część nie trzyma, wywracamy się.

Opony rowerowe marki Michelin startowały w Igrzyskach Olimpijskich, zdobywały miejsca na podium w Pucharze Świata, a także często triumfowały w niektórych mistrzostwach krajowych. Marka wykorzystując swoją wiedzę rozpoczęła współpracę z Under Armour tworząc buty z bieżnikiem znanym z opon rowerowych. To nie jedyna marka butów w której bieżnik firmowany jest przez Michellin. Na pewno jednak buty UNDER ARMOUR FAT TIRE2, wyglądem przypominającym oponę właśnie, odbiegają od większości modeli. Jak żartują co niektórzy – dziwactwo technologiczne. To jednak „dziwactwo”, które przy bliższym poznaniu kryje wiele przemyślanych elementów. A poprzez nie tylko tylko bieżnik, ale i wysoki poziom amortyzacji można poczuć się jak na… oponach.

Bieżnik to jeden z głównych bohaterów w którym kształt oraz rozłożenie klocków jest kompromisem między trzymaniem a czyszczeniem z błota.

podeszwa Under Armour Fat Tire 2

Najlepiej sprawdzają się na mokrych kamieniach (górskie szlaki). Na grząskim leśnym terenie czy śniegu też dobrze sobie radzą. Najsłabiej w dużym błocie. Brakuje w nich także trzymania w kostce, budowa cholewki szczególnie w miejscu zapiętka mogła by być bardziej sztywna. Za to storm działa super – mówi użytkownik modelu, kierownik Biegowej Stolicy Polski Bartłomiej Wicher, podsumowując –  przyczepność jest bardzo dobra, jestem pozytywnie zaskoczony.

Wspomniana technologia storm z wykończeniem DWR (Durable Water Repellent) zapewnia wodoodporność, z jednoczesnym zachowaniem dużego komfortu, dzięki oddychalności materiału. Dodatkowo wyższa cholewka chroni przed błotem.

Snowboardowe wiązania BOA

Do podeszwy zaczerpniętej z jednośladów off-roadowych dodano coraz częściej podbijający rynek sportowy – system sznurowania BOA. Tradycyjne sznurowadła zastąpiła metalowa linka przeciągnięta przez but. Przy niewielkim wysiłku, obracając kółkiem, dopasujemy wiązania do siebie. Linka nawija się na kółko, które posiada blokadę jej cofania się. Jest droższe w produkcji, ale zarazem jest to szybsza i wygodniejsza metoda wiązania. Idealna dla narzekających na problemy ze sznurowadłami w trakcie wysiłku, czy też trudność w dopasowaniu, zazwyczaj osób mające węższe stopy czy też niższe podbicie. Metoda powstała w 2001 r., a z roku na rok jest coraz chętniej wykorzystywana.

Under Armour Fat Tire 2

Dane techniczne:

Drop: 8 mm

Waga: 355 g (9,5US)

Amortyzacja: wysoka dzięki technologii Charged Cushioning.

Baner Under armour